Κυριακή, 15 Μαρτίου 2015

Οι τροφές που δίνουν υγεία και λάμψη στα μαλλιά

Μπορεί να ακούγεται περίεργο, όμως εσείς γνωρίζατε ότι οι διατροφικές συνήθειες ενός ατόμου μπορούν να γίνουν αντιληπτές...

ακόμα και από την εικόνα των μαλλιών του;
 
Ο λόγος είναι ότι η κατάσταση της τρίχας (υφή, λάμψη) είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη διατροφή που ακολουθεί καθένας από εμάς.

Απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την υγεία της τρίχας θεωρούνται οι πρωτεΐνες, οι βιταμίνες (βιταμίνη Α, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη C) και τα μέταλλα (σίδηρος, χαλκός και ψευδάργυρος).

Κατά συνέπεια, όταν δεν ακολουθείτε ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο, τα μαλλιά γίνονται θαμπά και εύθραυστα.

Αν θέλετε, λοιπόν, τα μαλλιά σας να δείχνουν πιο υγιή και λαμπερά από ποτέ, υιοθετήστε έναν ισορροπημένο διαιτολόγιο, το οποίο να περιλαμβάνει τις παρακάτω τροφές, στις οποίες τα μαλλιά φαίνεται να έχουν ιδιαίτερη... προτίμηση!

Άριστη επιλογή αποτελούν:

- Τα πουλερικά, το κοτόπουλο και η γαλοπούλα: 

Πρόκειται για άκρως ευεργετικές τροφές για την υγεία της τρίχας, εξαιτίας της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε πρωτεΐνη.

- Τα αυγά: 

Αποτελούν εξαιρετική τροφή για τα μαλλιά, καθώς είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, όπως πρωτεΐνη, βιταμίνη Β12 και βιοτίνη, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στη βελτίωση του μεταβολισμού του λίπους στην περιοχή του τριχωτού της κεφαλής. 

Μπορείτε να τα καταναλώσετε με όποιον τρόπο προτιμάτε (τηγανητά, ομελέτα, βραστά).

- Ο σολομός: 

Πρόκειται για μία τροφή πλούσια σε Ω-3 λιπαρά οξέα – απαραίτητα για την υγεία της επιδερμίδας του κεφαλιού, η οποία αποτελεί τη "βάση" για την υγιή ανάπτυξη της τρίχας. 

Επιπλέον, ο σολομός είναι πλούσιος σε πρωτεΐνη και σελήνιο, το οποίο ενισχύει την τρίχα, σίδηρο, βιταμίνη Β5 και Β12.

- Τα στρείδια: 

Το μυστικό όπλο των στρειδιών είναι η υψηλή τους περιεκτικότητα σε ψευδάργυρο – ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που παίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία των μαλλιών. 

Ο ψευδάργυρος παίζει, επίσης, σημαντικό ρόλο στη σύνθεση της κερατίνης, η οποία είναι η βασική δομική πρωτεΐνη των μαλλιών.

- Τα όσπρια και τα λαχανικά: 

Αποτελούν την καλύτερη πηγή πρόσληψης φυλλικού οξέος, το οποίο συμβάλλει στον πολλαπλασιασμό των κυττάρων, συμπεριλαμβανομένων και αυτών των τριχών.

- Tα πράσινα φυλλώδη λαχανικά: 

Από τις πιο πλούσιες πηγές φυλλικού οξέος, καθώς και βιταμινών Α και C, τις οποίες χρειάζεται ο οργανισμός μας για να παράγει το απαραίτητο σμήγμα. Καταναλώστε, λοιπόν, άφθονο σπανάκι, μπρόκολο και μαρούλι.

- Τα φασόλια: 

Από τα όσπρια, τα φασόλια (κόκκινα, άσπρα, μαυρομάτικα) είναι ο σύμμαχος των μαλλιών, καθώς, εκτός από επαρκείς ποσότητες φυλλικού οξέος, παρέχουν, επίσης, σημαντικές ποσότητες αμινοξέων στον οργανισμό, καθώς και σίδηρο, ψευδάργυρο και βιοτίνη.

- Τα καρότα: 

Αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμίνης Α, η οποία είναι σημαντική για να ολοκληρωθεί σωστά η ανάπτυξη των κυττάρων και των ιστών του σώματος. 

Παρατεταμένη ανεπαρκής πρόσληψη της βιταμίνης Α μπορεί να οδηγήσει σε πτώση των μαλλιών ή ακόμα και σε παθολογικές καταστάσεις όπως η απολέπιση και η πιτυρίδα.

- Τα άπαχα γαλακτοκομικά προϊόντα: 

Οι συγκεκριμένες τροφές, και κυρίως το γάλα και το γιαούρτι, είναι άριστες πηγές ασβεστίου, αλλά και καζεΐνης (πρωτεΐνη του γάλακτος υψηλής βιολογικής αξίας).

- Τα προϊόντα ολικής άλεσης: 

Καλό θα είναι να εντάξετε τα προϊόντα ολικής άλεσης, πέρα από το πρωινό σας, και στα υπόλοιπα γεύματα της μέρας, αντικαθιστώντας, για παράδειγμα, το λευκό ψωμί με μαύρο, τα ζυμαρικά και το ρύζι με ζυμαρικά ολικής άλεσης και καστανό ρύζι αντίστοιχα. 

Με αυτόν τον τρόπο, η διατροφή σας θα είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σίδηρο και ψευδάργυρο.

- Οι ξηροί καρποί: 

Πρόκειται για ένα από τα πιο ωφέλιμα σνακ όσον αφορά στην υγεία των μαλλιών. 

Άριστες επιλογές αποτελούν τα φιστίκια, τα οποία είναι μία από τις καλύτερες πηγές σεληνίου, και τα καρύδια, καθώς περιέχουν άλφα-λινολενικό οξύ (ALA), το οποίο βελτιώνει την κατάσταση των μαλλιών. 

Εξίσου καλό, βέβαια, κάνουν και οι υπόλοιποι ξηροί καρποί (πχ. αμύγδαλα, φουντούκια), μιας και οι περισσότεροι αποτελούν μία πολύ καλή πηγή σιδήρου και ψευδαργύρου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου